Kategoria Johtaminen ja vuorovaikutus
Asiakirjojen ja tiedon tietoturvallisuus sekä varautuminen poikkeusoloissa

Mennyt
Kuvaus
Olemme eläneet poikkeuksellista aikaa jo viimeiset kaksi pandemiavuotta. Euroopan tilanne on suistanut pandemiauutiset toiselle rintamalla. Miten meidän pitää varautua tiedon ja asiakirjojen osalta organisaatioissa ja yrityksissä poikkeuksellisina aikoina? Sanat tietoturva, tietosuoja ja varautuminen kuuluvat tiedonhallintaan. Asiakirjan ja tiedon käsite ja määrä on muuttunut kompleksisessa järjestelmien ympäröivässä organisaatiossa.
Tule ajankohtaisluentoon kuuntelemaan lisää mitä pitää huomioida poikkeusoloissa, muutoksen hallinnassa tai kriisiaikana tämän päivän tiedonhallinnan muutoksessa.
__
Webinaari: Asiakirjojen ja tiedon tietoturvallisuus sekä varautuminen poikkeusoloissa, PDF
Ohjelma klo 12.00-15.00 +/- 15 min.
Koulutuksen sisältö:
- Poikkeusoloihin varautuminen tiedonhallinnan eri osa-alueilla
- Tietoturva ja -suoja vs riskienhallinta
- Tietoturvallisuustoimenpiteet
- Johdon vastuut ja velvollisuudet poikkeusoloissa
- Tiedon oikeudeton paljastuminen tai oikeudeton käyttö
- Tiedon ja asiakirjojen vaurioituminen tai tuhoutuminen
- Tiedon ja asiakirjojen hakkerointi – mitä opimme Ukrainasta?
- Asiakirjahallinnan ja arkistoinnin perusvaatimuksia poikkeusoloissa
- Tietoturva palveluissa
- o Miten huomioida tietoturva hankinnoissa, mahdollista?
- o Tietoturvan tulee näkyä sekä hankintavaiheessa että sopimuksissa
- Tiedon inventoinnin haasteet, miten muutoksenhallinta ja varautuminen?
- Tiedon ja tiedonhallinnan ymmärtämisen taso (kyvykkyys)
- Hybridiuhkien aikakausi
- o Ennakointi ja hallintakyky
- o Resilienssi ja viitekehys, mitä tämä tarkoittaa?
- Kevyt oppimäärä: missä on jälkiä, minne jätämme tietoa
- Uudet ilmiöt ja esimerkkejä
- Keskustelua
__
Webinaariosallistujat:
- Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
- Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
- Kaikki webinaariin ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
- Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
- Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Lisätietoja info@yritysakatemia.fi
IlmoittauduHaluatko tämän koulutuksen yksityiskoulutuksena organisaatiollesi? Vai tarvitsetko kokonaan räätälöityä koulutusta?
Huomasitko kampanjan?
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian järjestämään webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Kampanjoita ja tarjouksia ei voi hyödyntää PTCService Oy:n ja Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy:n koulutuksissa.
Tutustu webinaareihin ja osallistu koulutukseen yhdessä kollegan kanssa!