Mennyt
Kuvaus
Mikä on muuttumassa arkistoinnissa tai säilytyksessä? Osaamista kehitetään ja lainsäädäntö muuttuu arkistotoimessakin. Mikä on arkistotoimen rooli tulevaisuuden yrityksessä?
Arkistoinnin ja tietojen säilymisen kysymykset ovat tärkeitä koko toiminnan näkökulmasta. Koulutuksessa käydään läpi asiakirjojen merkitystä tiedonhallinnan isossa kuvassa, lisäksi pohditaan arkistoinnin keskeisiä tehtäviä ja hyviä käytäntöjä.
Koulutuksen tavoitteena on antaa ajankohtaista kokonaiskuvaa asiakirjahallinnan perusasioista mm. asiakirjahallinnosta ja arkistotoimesta. Miten pitkään ja pysyvästi säilytettävien asiakirjojen kanssa menetellään? Onko sähköisyys pakollista?
Koulutuksessa käsittelemme pääosin yksityissektorin arkistoinnin ja säilytyksen suosituksia.
__
Webinaari: Säilytyksen ja säilytysaikojen ajankohtaisaamu yrityksille, PDF
Ohjelma klo 9.00–12.00 +/- 15 min.
Koulutuksen sisältö:
- Asiakirjojen säilytysaikojen määrittely, mikä on muuttunut?
- Mikä on muuttumassa, suosituksia arkistotoimen työhön?
- Arkistolainsäädäntö on muuttumassa, koskeeko se yrityksiä?
- Miten hyödynnetään esim. valmiita ohjeistuksia, muita suosituksia?
- Arvonmääritys ja seulontapolitiikka, mitä se tarkoittaa?
- Säilytysaikasuositus arkistoinnin arvonmäärityksen välineenä
- Tiedonhallinta, tietosuoja ja säilytysajat
- Mitä huomioita säilytysformaattien osalta?
- Mikä säilytysmuoto sopivin tai toisaalta ei hyvä?
- Pari sanaa säilytysjärjestelmistä
__
Webinaariosallistujat:
- Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
- Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
- Kaikki webinaariin ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
- Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
- Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Lisätietoja info@yritysakatemia.fi
IlmoittauduHaluatko tämän koulutuksen yksityiskoulutuksena organisaatiollesi? Vai tarvitsetko kokonaan räätälöityä koulutusta?
Huomasitko kampanjan?
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian järjestämään webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Kampanjoita ja tarjouksia ei voi hyödyntää PTCService Oy:n, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy:n ja Power Competence Oy:n koulutuksissa.
Tutustu webinaareihin ja osallistu koulutukseen yhdessä kollegan kanssa!