Mennyt
Kuvaus
Somen käyttö on noussut yli 40% pandemia aikana. Organisaatioiden viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Viestinnän resurssit ovat rajallisia ja sosiaalisen media pitää saada haltuun eri yksiköissä. Miten käyttää someviestintää oikein ja kevyemmin kohti parempia tuloksia?
Sosiaalinen media on alati muuttuva, miten toimintaympäristö muuttanut esim pandemian aikana? Tässä koulutuksessa opitaan uutta, analysoida tekemistä ja tuloksia. Johdon ja asiantuntijoiden on oivallettava, että sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.
Kuinka valita viesteille oikeat kanavat, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinot? Koulutuksessa opitaan somestrategiasta, sisältösuunnittelua ja kanavien hallinnasta. Miten tekemistä mitataan ja hyödynnetään eri somekanavilla. Miten sidosryhmät tavoitetaan? Koulutuksessa on esimerkkeinä eri kanaviin viestimistä ja kanavien hallinnan erilaisia esimerkkejä mm. monitorointia ja asiakaspalvelua.
Kenelle: Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja -asiantuntijoille. Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimivat.
__
Webinaari: Somekanavien hallinta yrityksissä ja organisaatioissa, PDF
Ohjelma klo 9.00–16.00
Koulutuksen sisältö:
- Social Media Management käytännössä
- Strategia, ohjeistaminen ja osaaminen
- Viestintä, ajastetut julkaisut, kuratointi
- Uutisvirtaan liittyvä keskustelu ja asiakaspalvelu
- Mittaaminen ja raportit, seuranta ja datan analysointi
- Miksi tarvitaan somekuuntelua? (esimerkkejä)
- Somestrategia ja kanavat
- o Facebook ja Instagram
- o TikTok
- o Twitter, Linkedin
- o Youtube ja Google kanavat
- o Pinterest, vielä muuta?
- Sisällöntuotannon organisointi
- Sosiaalisen median dashboard ja monitorointi
- Kaikki lähtee tavoitteista
- o Organisaatiokuvan rakentaminen
- o Asiakaspalvelu ja asiantuntijuuden esilletuonti
- o Viestiin sitouttaminen
- o Ajankohtaisen tiedon seuraaminen
- o Budjetti, näkyvyyttä
- Työkaluja?
- Yhteenveto ja roadmap
__
Etäkoulutusosallistujat:
- Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
- Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
- Kaikki etäkoulutukseen ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
- Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
- Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian etäkoulutukseen useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Lisätietoja info@yritysakatemia.fi
IlmoittauduHaluatko tämän koulutuksen yksityiskoulutuksena organisaatiollesi? Vai tarvitsetko kokonaan räätälöityä koulutusta?
Huomasitko kampanjan?
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian järjestämään etäkoulutukseen useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Kampanjoita ja tarjouksia ei voi hyödyntää PTCService Oy:n, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy:n ja Power Competence Oy:n koulutuksissa.
Tutustu koulutuksiin ja osallistu koulutukseen yhdessä kollegan kanssa!