Kuvaus
Kaikille yrittäjille, johtajille, esihenkilöille ja tiiminvetäjille. Kustannustehokkain ja tärkein koulutuspäiväsi!
Taitava esihenkilö on avain tiiminsä työssä viihtymiseen, yhteisiin tavoitteisiin sitoutumiseen ja tuloksen tekemiseen. Viestintäosaaminen on yksi tärkeimmistä esihenkilö- ja johtamistaidoista. Hyvillä viestintä- ja vuorovaikutustaidoilla esihenkilö saa tiiminsä loistamaan!
Esihenkilöviestinnän tehopäivässä opit:
- Viestimään tavoitteista selkeästi ja johdonmukaisesti
- Tunnistamaan viestintätyylisi ja vuorovaikutustyylejä ja mukauttamaan viestintää tilanteen ja vastaanottajan mukaan
- Valitsemaan tarkoituksenmukaiset kanavat viestinnälle
- Hyödyntämään tunneälyä ja sanatonta viestintää viestinnässäsi
- Tunnistamaan alisuoriutumisen ja puuttumaan siihen viestinnän keinoin
- Muuttamaan muutosvastarinnan yhteen hiileen puhaltamiseksi
- Motivoimaan ja palkitsemaan tiimiä tarkoituksenmukaisella tavalla
Tilaisuuden järjestäjänä toimii Power Competence Oy, joka hoitaa käytännön järjestelyt ja laskutuksen.
__
Ohjelma klo 9.00–16.30
Koulutuksen sisältö:
Organisaation strategiasta ja tavoitteesta viestiminen
- Esihenkilöviestinnän tehtävät ja tavoitteet
- Strategian ja tavoitteiden konkretisointi omalle tiimille
- Tarkoituksenmukaiset viestinnän kanavat
Viestintä- ja vuorovaikutustyylien tunnistaminen ja hyödyntäminen
- Viestintä- ja vuorovaikutustyylit ja niiden mukauttaminen
- Erilaisuuden hyödyntäminen tiimin viestinnässä
Tunneäly, empatia ja sanaton viestintä
- Tunneäly, tunteiden säätely ja empatia esihenkilötyössä
- Sanaton viestintä ja kuuntelemisen taito
- Tunneälyn ja sanattoman viestinnän hyödyntäminen viestinnässä
Esihenkilöviestinnän sudenkuopat ja haastavat viestintätilanteet
- Esihenkilön haastavat viestintätilanteet
Alisuoriutuminen ja siihen puuttuminen viestinnän keinoin
- Mitä on alisuoriutuminen?
- Alisuoriutumisen tunnistaminen
- Alisuoriutumisen taustatekijät
- Alisuoriutumiseen puuttuminen ja ohjaaminen eteenpäin
Muutosviestintä
- Ennakointi, suunnittelu ja muutoksen perustelut
- Muutosviestinnän kanavat ja keskustelufoorumit
- Muutoksen viestit ja viestinnän aikatauluttaminen
- Muutosvastarinnan käsittely viestinnän keinoin
Motivointi, palaute ja palkitseminen
- Sisäiset ja ulkoiset motivaatiotekijät
- Motivointi sisäisen viestinnän ja markkinoinnin keinoin
- Millainen on tehokas palaute?
- Motivoivat palkitsemiskeinot
Askeleet eteenpäin: päivän anti hyötykäyttöön
__