Kuvaus
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, jolla parannetaan verkkosivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa ja nyt apuun on tullut tekoälyratkaisut. Hakukoneoptimointi – miten saadaan lisää kävijöitä verkkosivuillesi.
Markkinoinnin parissa päämääränä on usein on tuoda verkkosivustollesi lisää kävijöitä hakukoneista (Googlesta pääosin) ja konvertoida heidät ostaviksi asiakkaiksi ilman, että joudut maksamaan niiden hankkimisesta.
Tekoälyn merkitys tulee olemaan suuri, koska Hakukone- ja konversio-optimointi sekä sisältömarkkinointi takaavat, että web sivustot tuottavat liidejä markkinoinnille. Markkinoinnin tehtävä on tuottaa kauppaa eri keinoin mm verkkokaupan ja somesisällön avulla. ChatGPT auttaa liideissä ja tuottaa ideoita uutta sisältöä varten, mutta myös auttaa tunnistamaan asiaan liittyviä avainsanoja.
Opettele siis ChatGPT-kehotteet parantaaksesi hakukonenäkyvyyttä ja pyydä sitä optimoimaan tekstiä esim. tietylle hakusanalle. Tervetuloa webinaarikoulutukseen oppimaan lisää.
Kenelle: Jokaiselle, joka haluaa saada hyödyllisen katsauksen ChatGPT tekoälyn mahdollisuuksista markkinoinnin ja myynnin parissa koskien erityisesti SEO optimointia ja ChatGPT käyttöä. Yrittäjät, johto, esihenkilöt, markkinoinnin asiantuntijat eri rooleissa. Markkinoinnin eri työtehtävissä toimivat ml verkkokauppiaat, tuotepäälliköt, markkinoinnin asiantuntijat, web asiantuntijat, mainonnan asiantuntijat, Digimainonta, copywriting, some sisällöntuotanto, verkkokauppiaat, tuote- ja palvelumyynnin parissa toimivat. Johto, asiantuntijat ja esihenkilöt.
__
Webinaari: SEO ja ChatGPT, PDF
Ohjelma klo 09.00–12.00 +/-15 min.
Sisältö:
- Johdanto
- ChatGPT ja markkinointi
- Edut
- Avainsanojen tutkimusprosessissa
- Suuri tehokkuus
- Auttaa tarkkuuden kanssa
- Kustannusystävällinen vaihtoehto
- SEO-kohtaisia otsikoita tekoälyllä toimivan hakukoneen avulla
- ChatGPT-4:n vaikutus hakukoneoptimointiin
- Mitä sinun tulee tietää ennen kuin aloitat ChatGPT SEO käytön?
- Apua oikeiden sisältöaiheiden tunnistamiseen (älä unohda tehdä omaa tutkimusta!)
- Avainsanatutkimus ja sisällön ideointi
- ChatGPT:n edut hakukoneoptimoinnissa
- Mitä tulee huomioida ChatGPT:tä käytettäessä?
- SEO:n nykytila
- Hae ymmärrys (hakuhistoria hakumallit, sijainti)
- Tekeekö ChatGPT SEO:n tarpeettomaksi?
- ChatGPT:n kaltaisten chatbottien ja hakukoneiden integrointi
- SEO:n avulla pysytään kärjessä, entä muut funktiot?
- Metatietojen kuten otsikoiden ja kuvausten luominen
- Sisällön hahmotelmien ja rakenteen luominen
- Pitkäkestoisia avainsanoja
- Ideoiden tuottaminen eri tyyppistä sisältöä varten
- Laatu ja kielinyanssit
- Uhat ja mahdollisuudet
- Esimerkkejä
_