Paljon tilaa
Kuvaus
Kaikille yrittäjille, johtajille, esihenkilöille ja tiiminvetäjille. Kustannustehokkain ja tärkein koulutuspäiväsi!
Taitava esihenkilö on avain tiiminsä työssä viihtymiseen, yhteisiin tavoitteisiin sitoutumiseen ja tuloksen tekemiseen. Viestintäosaaminen on yksi tärkeimmistä esihenkilö- ja johtamistaidoista. Hyvillä viestintä- ja vuorovaikutustaidoilla esihenkilö saa tiiminsä loistamaan!
Esihenkilöviestinnän tehopäivässä opit:
- Viestimään tavoitteista selkeästi ja johdonmukaisesti
- Tunnistamaan viestintätyylisi ja vuorovaikutustyylejä ja mukauttamaan viestintää tilanteen ja vastaanottajan mukaan
- Valitsemaan tarkoituksenmukaiset kanavat viestinnälle
- Hyödyntämään tunneälyä ja sanatonta viestintää viestinnässäsi
- Tunnistamaan alisuoriutumisen ja puuttumaan siihen viestinnän keinoin
- Muuttamaan muutosvastarinnan yhteen hiileen puhaltamiseksi
- Motivoimaan ja palkitsemaan tiimiä tarkoituksenmukaisella tavalla
Tilaisuuden järjestäjänä toimii Power Competence Oy, joka hoitaa käytännön järjestelyt ja laskutuksen.
__
Ohjelma klo 9.00–16.30
Koulutuksen sisältö:
Organisaation strategiasta ja tavoitteesta viestiminen
- Esihenkilöviestinnän tehtävät ja tavoitteet
- Strategian ja tavoitteiden konkretisointi omalle tiimille
- Tarkoituksenmukaiset viestinnän kanavat
Viestintä- ja vuorovaikutustyylien tunnistaminen ja hyödyntäminen
- Viestintä- ja vuorovaikutustyylit ja niiden mukauttaminen
- Erilaisuuden hyödyntäminen tiimin viestinnässä
Tunneäly, empatia ja sanaton viestintä
- Tunneäly, tunteiden säätely ja empatia esihenkilötyössä
- Sanaton viestintä ja kuuntelemisen taito
- Tunneälyn ja sanattoman viestinnän hyödyntäminen viestinnässä
Esihenkilöviestinnän sudenkuopat ja haastavat viestintätilanteet
- Esihenkilön haastavat viestintätilanteet
Alisuoriutuminen ja siihen puuttuminen viestinnän keinoin
- Mitä on alisuoriutuminen?
- Alisuoriutumisen tunnistaminen
- Alisuoriutumisen taustatekijät
- Alisuoriutumiseen puuttuminen ja ohjaaminen eteenpäin
Muutosviestintä
- Ennakointi, suunnittelu ja muutoksen perustelut
- Muutosviestinnän kanavat ja keskustelufoorumit
- Muutoksen viestit ja viestinnän aikatauluttaminen
- Muutosvastarinnan käsittely viestinnän keinoin
Motivointi, palaute ja palkitseminen
- Sisäiset ja ulkoiset motivaatiotekijät
- Motivointi sisäisen viestinnän ja markkinoinnin keinoin
- Millainen on tehokas palaute?
- Motivoivat palkitsemiskeinot
Askeleet eteenpäin: päivän anti hyötykäyttöön
__
Lisätietoja info@yritysakatemia.fi
IlmoittauduHaluatko tämän koulutuksen yksityiskoulutuksena organisaatiollesi? Vai tarvitsetko kokonaan räätälöityä koulutusta?