Kuvaus
Työelämän tahti koetaan monesti kovaksi. Huokoista aikaa tehtävien välissä ei tunnu olevan. Aikaamme vievät niin työkaverit, asiakkaat kuin aina vaan tiukemmat dead-linetkin. Niistä mitään emme voi heittää pois, vaan niiden kanssa on selvittävä. Luulemme, että monen asian tekeminen yhtä aikaa on tehokasta ja niinpä jätämme lounastauot pitämättä ja kahvit hörppäämme työnteon lomassa. Tuntuuko tutulta?
Kiireen tunne aiheuttaa meille stressiä ja ahdistusta. Koulutuksessa saat vinkkejä ja käytännön työkaluja oman ajankäytön tarkasteluun, rutiinien muuttamiseen ja parempaan hallinnan tunteeseen. Ajankäyttöä tarkastellaan myös omien arvojen näkökulmasta.
Itsensä johtamisen taito auttaa kesyttämään kiirettä. Toinen tapa selättää kiirettä on tunnistaa omaan työhönsä liittyviä toimintatapoja. Kolmas hyvä tapa on hallita stressiin liittyviä puolustuskeinoja. Vauhtia suosivassa maailmassa korostuu itsetuntemuksen merkitys ja vastuullisuus omista valinnoista ja toiminnasta.
Tavoitteet
Tämän puolen päivän mittaisen koulutuksen tavoitteena on johdattaa osallistujat ajanhallinnan ja itsensä johtamisen polulle tunnistamalla omat ja mahdollisesti työyhteisön isoimmat ajankäytön haasteet. Tärkeintä on ottaa se ensimmäinen askel kiireettömämpään suuntaan.
Kenelle
Koulutus soveltuu erinomaisesti esihenkilöille, tiimien vastuuhenkilöille ja kaikille, jotka haluavat saada ajankäyttöään parempaan hallintaan. Parempi ajankäytön hallinta lisää hyvinvointia niin työssä kuin vapaa-ajallakin.
__
Etäkoulutus: Ajankäytön hallinta – vähemmän kiirettä,PDF
Ohjelma klo 9.00–12.00 +/ – 15 min.
Johda itseäsi, jaksa paremmin
- Mitä on itsensä johtaminen?
- Itsetuntemus – omat vahvuudet ja heikkoudet
- Tavoitteet ja omat arvot
- Keinoja hallita stressiä
Minulla on kiire – ajankäytön hallinta
- Kiire – mitä, miksi?
- Omien aikahaasteiden tunnistaminen
- Konkreettisia työkaluja ajankäytön hallintaan
__