Vaikka Tulorekisteri osaltaan vähensi palkanlaskennasta laadittavien raporttien, dokumenttien ja tietojen toimittamisen tarvetta, se ei kuitenkaan poistanut niitä kaikkea ja toi myös jotain uutta. Tässä koulutuksessa katsotaan mitä ilmoituksia ja dokumentteja palkanlaskennasta vuoden aikana pitää tuottaa muille sidosryhmille erilaisia tilityksiä unohtamatta. Käymme läpi myös keskeiset asiat tulorekisteri-ilmoittamisesta ja verohallinnon tilityksistä. Koulutuksen käytyäsi osaat tehdä oikeaan aikaan oikeanlaiset ilmoitukset ja tilitykset palkansaajille ja sidosryhmille.
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat perustietoja ja -taitoja yrityksen palkanlaskennan ilmoituksista ja tilityksistä.
Ohjelma klo 9:00 – 12:00 +/-15 min
Sisältö:
Käydään läpi eri tahojen tiedon tarve ja saantioikeudet
Palkansaaja
- Säännöllisesti palkansaajalle toimitettavat tiedot
- Palkansaajalle tarvittaessa annettavat tiedot
- Mitä palkanlaskijan tulee saada palkansaajalta palkan laskemiseksi ja tietojen toimittamiseksi oikein
Tulorekisteri ja OmaVero
- Mitä asioita tulee ilmoittaa Tulorekisteriin
- Millaisia tilityksiä palkoista tehdään OmaVeron kautta Verohallinnolle
Vakuutusyhtiöt
- Säännöllinen tietotarve
- Mitä tietoa ilmoitetaan tarvittaessa
- Mitä tietoa palkanlaskija tarvitsee vakuutuksista
Kela
- Kelan säännöllisesti saama tieto
- Tarvittaessa Kelalle toimitettavat Ilmoitukset ja dokumentit
Ulosottolaitos
- Ulosottoviraston säännöllisesti saama tieto
- Työnantajan / palkanlaskennan ulosotosta saamat dokumentit
- Ulosottovirastolle tarvittaessa toimitettavat tiedot
Muut ilmoitukset ja tilitykset
- Muut tarvittaessa toimitettavat tiedot
- Miten mahdollisimman moni tieto saadaan siirtymään automaattisesti