Palkanlaskennan ilmoitukset

Tietoa koulutuksesta ja tulevat koulutukset

Vaikka Tulorekisteri osaltaan vähensi palkanlaskennasta laadittavien raporttien, dokumenttien ja tietojen toimittamisen tarvetta, se ei kuitenkaan poistanut niitä kaikkea ja toi myös jotain uutta. Tässä koulutuksessa katsotaan mitä ilmoituksia ja dokumentteja palkanlaskennasta vuoden aikana pitää tuottaa muille sidosryhmille erilaisia tilityksiä unohtamatta. Käymme läpi myös keskeiset asiat tulorekisteri-ilmoittamisesta ja verohallinnon tilityksistä. Koulutuksen käytyäsi osaat tehdä oikeaan aikaan oikeanlaiset ilmoitukset ja tilitykset palkansaajille ja sidosryhmille.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat perustietoja ja -taitoja yrityksen palkanlaskennan ilmoituksista ja tilityksistä.

Ohjelma klo 9:00 – 12:00 +/-15 min

Sisältö:

Käydään läpi eri tahojen tiedon tarve ja saantioikeudet

Palkansaaja

  • Säännöllisesti palkansaajalle toimitettavat tiedot
  • Palkansaajalle tarvittaessa annettavat tiedot
  • Mitä palkanlaskijan tulee saada palkansaajalta palkan laskemiseksi ja tietojen toimittamiseksi oikein

 Tulorekisteri ja OmaVero

  • Mitä asioita tulee ilmoittaa Tulorekisteriin
  • Millaisia tilityksiä palkoista tehdään OmaVeron kautta Verohallinnolle

Vakuutusyhtiöt

  • Säännöllinen tietotarve
  • Mitä tietoa ilmoitetaan tarvittaessa
  • Mitä tietoa palkanlaskija tarvitsee vakuutuksista

Kela

  • Kelan säännöllisesti saama tieto
  • Tarvittaessa Kelalle toimitettavat Ilmoitukset ja dokumentit

Ulosottolaitos

  • Ulosottoviraston säännöllisesti saama tieto
  • Työnantajan / palkanlaskennan ulosotosta saamat dokumentit
  • Ulosottovirastolle tarvittaessa toimitettavat tiedot

Muut ilmoitukset ja tilitykset

  • Muut tarvittaessa toimitettavat tiedot
  • Miten mahdollisimman moni tieto saadaan siirtymään automaattisesti

Kategoria Palkkahallinto

Kesto3 tuntia

KampanjaLisäosallistujat webinaariin -50%

Koulutus liittyy aiheisiin: