Jani Alakurtti

Toimitusjohtaja, konsultti, kouluttaja, Arctic Nexus Oy
Jani Alakurtti, Arctic Nexus

Jani Alakurtti on käytännönläheinen ja tuloshakuinen markkinointikonsultti, joka tunnetaan kyvystään muuttaa digimarkkinointi todellisiksi tuloksiksi. Hän syttyy erityisesti siitä, kun asiakkaan mainonta ei ainoastaan toimi — vaan ylittää tavoitteet kannattavasti.

YritysAkatemialla Jani kouluttaa muun muassa hakukonemainonnan ja somemarkkinoinnin ajankohtaisista teemoista. Hänen koulutuksissaan osallistujat oppivat konkreettisesti, miten yrityksen näkyvyyttä ja myyntiä voidaan kasvattaa kustannustehokkaasti esimerkiksi Google Ads -kampanjoiden ja sosiaalisen median mainonnan avulla.

Janin työura on keskittynyt tuloshakuiseen digimarkkinointiin mikro-, pk- ja pörssiyrityksille niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Hän on erikoistunut hakukonemarkkinointiin, ja hänen hallinnoimiensa asiakasyritysten yhteenlasketut mediabudjetit ylittävät reilusti miljoona euroa vuodessa.

Systemaattinen ja analyyttinen Jani ei kuitenkaan tyydy vain konsultoimaan muita – hän hyödyntää samoja testattuja menetelmiä myös omien yritystensä kasvattamisessa eri toimialoilla. Koulutuksissa tämä näkyy rehellisenä ja käytännönläheisenä otteena: kaikki esimerkit ja vinkit perustuvat todellisiin tuloksiin.

Vapaa-ajallaan Jani viihtyy kuntosalilla, perheensä kanssa ja usein kirja kädessä – pohtimassa esimerkiksi stoalaisuuden ja markkinoinnin yhtäläisyyksiä. Hän toimii perustamansa Arctic Nexuksen toimitusjohtajana, konsulttina ja kouluttajana.