Mennyt
Kuvaus
Vaikka Tulorekisteri osaltaan vähensi palkanlaskennasta laadittavien raporttien, dokumenttien ja tietojen toimittamisen tarvetta, se ei kuitenkaan poistanut niitä kaikkea ja toi myös jotain uutta. Tässä koulutuksessa katsotaan mitä ilmoituksia ja dokumentteja palkanlaskennasta vuoden aikana pitää tuottaa muille sidosryhmille erilaisia tilityksiä unohtamatta. Käymme läpi myös keskeiset asiat tulorekisteri-ilmoittamisesta ja verohallinnon tilityksistä. Koulutuksen käytyäsi osaat tehdä oikeaan aikaan oikeanlaiset ilmoitukset ja tilitykset palkansaajille ja sidosryhmille.
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat perustietoja ja -taitoja yrityksen palkanlaskennan ilmoituksista ja tilityksistä.
__
Webinaari: Palkanlaskennan ilmoitukset, PDF
Ohjelma klo 9:00 – 12:00 +/-15 min
Sisältö:
Käydään läpi eri tahojen tiedon tarve ja saantioikeudet
Palkansaaja
- Säännöllisesti palkansaajalle toimitettavat tiedot
- Palkansaajalle tarvittaessa annettavat tiedot
- Mitä palkanlaskijan tulee saada palkansaajalta palkan laskemiseksi ja tietojen toimittamiseksi oikein
Tulorekisteri ja OmaVero
- Mitä asioita tulee ilmoittaa Tulorekisteriin
- Millaisia tilityksiä palkoista tehdään OmaVeron kautta Verohallinnolle
Vakuutusyhtiöt
- Säännöllinen tietotarve
- Mitä tietoa ilmoitetaan tarvittaessa
- Mitä tietoa palkanlaskija tarvitsee vakuutuksista
Kela
- Kelan säännöllisesti saama tieto
- Tarvittaessa Kelalle toimitettavat Ilmoitukset ja dokumentit
Ulosottolaitos
- Ulosottoviraston säännöllisesti saama tieto
- Työnantajan / palkanlaskennan ulosotosta saamat dokumentit
- Ulosottovirastolle tarvittaessa toimitettavat tiedot
Muut ilmoitukset ja tilitykset
- Muut tarvittaessa toimitettavat tiedot
- Miten mahdollisimman moni tieto saadaan siirtymään automaattisesti
__
Webinaariosallistujat:
- Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
- Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
- Kaikki webinaariin ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
- Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
- Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Lisätietoja info@yritysakatemia.fi
IlmoittauduHaluatko tämän koulutuksen yksityiskoulutuksena organisaatiollesi? Vai tarvitsetko kokonaan räätälöityä koulutusta?
Huomasitko kampanjan?
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu YritysAkatemian järjestämään webinaariin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Kampanjoita ja tarjouksia ei voi hyödyntää PTCService Oy:n ja Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy:n koulutuksissa.
Tutustu webinaareihin ja osallistu koulutukseen yhdessä kollegan kanssa!